Zajęcia w Kolorowym Przedszkolu

W naszym przedszkolu dbamy o wszechstronny rozwój dzieci poprzez różnorodne zajęcia dostosowane do ich wieku i zainteresowań. Każdego dnia maluchy uczestniczą w inspirujących aktywnościach edukacyjnych, artystycznych i ruchowych, które rozwijają ich kreatywność, zdolności poznawcze oraz umiejętności społeczne. Nasze zajęcia prowadzone są w atmosferze zabawy i radości, aby każde dziecko mogło uczyć się i odkrywać świat w komfortowych warunkach. Sprawdź, jakie aktywności czekają na Twoją pociechę w Kolorowym Przedszkolu!

preschoolers JYU7K59
toddlers JYU7K59
pre k JYU7K59

Zajęcia jakie się odbywają w placówce?

Zajęcia teatralne

Dzieci uczestniczą w przedstawieniach oraz teatrzykach. Barwna scenografia, muzyka oraz piękne stroje pobudzają wyobraźnię dzieci i pomagają im jeszcze bardziej zaangażować się w spektakl. Dzięki tym zajęciom dziecko rozwija umiejętności emocjonalne, poznaje różne sposoby rozwiązywania trudnych sytuacji, rozładowuje napięcia, a także rozwija mowę, wyobraźnie oraz wzbogaca wiedzę o sobie i świecie.

Zumba Kids

Nasze zajęcia Zumby to pełne energii spotkania, łączące taniec, śpiew i zabawy ruchowe przy rytmicznej muzyce. Dzięki nim dzieci mogą wyrażać swoje emocje, rozwijać koordynację ruchową oraz kształtować wrażliwość artystyczną. Taniec i ruch to naturalna potrzeba najmłodszych, a Zumba daje im możliwość aktywnego działania w radosnej atmosferze. To doskonały sposób na rozwijanie sprawności fizycznej i kreatywności poprzez zabawę!

Język angielski

Nauczanie języka angielskiego odbywa się u nas w formie zabawy. Dzieci mają kontakt z językiem obcym na co dzień, przez co osłuchują się z nim. Dziecko przyswaja słowa i zwroty w sposób naturalny. Język jest przekazywany poprzez piosenki, wierszyki, rymowanki oraz różnego rodzaju gry, wykorzystywany w czasie zajęć muzycznych i plastycznych. Nauka przez zabawę sprawia maluchom wiele przyjemności. Lektor języka obcego powtarza te same zwroty do dzieci wielokrotnie, stosując odpowiednią mimikę i gesty, dzięki temu język obcy jest dla dzieci naturalny i zrozumiały. Dzieci rozumieją język na zasadzie logiki, a nie suchego przyswajania pojęć. Poprzez uczestnictwo w zajęciach językowych dzieci stają się bardziej pewne siebie, rozwijają zdolności językowe i komunikacyjne.

Grafomotoryka dla smyka

Ćwiczenia grafomotoryczne kształcą koordynację wzrokowo – ruchową, rozwijają motorykę rąk, kształcą prawidłowy uchwyt narzędzia graficznego, regulują napięcie mięśniowe, utrwalają nawyki ruchowe związane z kierunkiem pisania jak również kształcą orientację w przestrzeni. Rozwijają, więc wszystkie te czynności i umiejętności, które są niezbędne w przygotowaniu dzieci do nauki pisania.

Logorytmika

Grupowa forma zajęć z profilaktyki logopedycznej jest dla dzieci swobodną i bezstresową formą zabawy – pracy. Dodatkowo stanowi ona bardzo ważny wstęp do ewentualnej pracy indywidualnej. Podczas takich zajęć szczególną wagę przywiązujemy do ćwiczeń oddechowych, ćwiczeń narządów mowy, słuchowych i logorytmicznych oraz ćwiczeń koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej.

Gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna

Zajęcia prowadzone są w formie zabawowej z wykorzystaniem kolorowych przyborów: woreczki, szarfy, taśmy, laski, piłki. Zajęcia w ruchowe są prowadzone przez wykwalifikowanego fizjoterapeutę, który dostosowuje wszystkie elementy zajęć do możliwości ruchowych i umiejętności dzieci. Odpowiednio dobrane ćwiczenia to nie tylko relaks i dobra zabawa, ale także pomoc w utrwaleniu nawyków prawidłowej postawy i wzorca prawidłowej lokomocji. Ma to ogromne znaczenie w zapobieganiu wadom postawy.

Religia

Poprzez zabawę, opowiadanie, inscenizację, taniec, rysunek, piosenkę, wierszyki dzieci są wprowadzane w życie religijne, w poznanie prawd wiary, modlitwy i liturgii. Podczas zajęć uczą się jak być dziećmi dobrym i uczciwym, jak żyć i postępować na co dzień, jak traktować innych ludzi z miłością zarówno w sytuacjach zabawy, zgody, jak i nieporozumień czy konfliktów.

Kodowanie

Rozwijanie u dzieci przedszkolnych umiejętności logicznego myślenia, kształtowania wyobraźni przestrzennej oraz wprowadzenia młodego człowieka w cyfrowy świat, szczególnie w świat związany z programowaniem, a także upowszechnianie wiedzy na temat bezpiecznego korzystania z nowoczesnych technologii. W czasie trwania innowacji dzieci rozwijają podstawowe funkcje poznawcze takie jak: pamięć, koncentracja uwagi, analiza, synteza wzrokowa i słuchowa oraz koordynacja ruchowa. Program pozwala na kształtowanie dobrych nawyków cyfrowych od najmłodszych lat.

Zajęcia taneczne

Taniec w przedszkolu to nie tylko ruch i muzyka. Zajęcia taneczne prowadzone z dziećmi w tym wieku mają pozytywny wpływ na wiele płaszczyzn rozwoju. Poprzez ćwiczenia ciała kształtuje się sylwetka oraz takie cechy jak gibkość, skoczność i co najważniejsze w tym wieku poczucie własnego ciała. Dziecko uczy się kontrolować ruch i kontrolować siebie. Obok korzyści fizycznych znaczący jest wpływ tańca na psychikę dziecka. Muzyka pozwala dziecku otworzyć się, ośmiela, a tym samym ułatwia komunikowanie się z rówieśnikami. Dodatkowo poprzez naukę krótkich sekwencji choreograficznych kształtowana jest pamięć dziecka, pamięć wzrokowa i umiejętność nauki poprzez naśladownictwo. Taniec zachęca dzieci także do próby własnej twórczości, nawet najmłodsze przedszkolaki mają zdolność improwizacji, co jest fascynujące i dla nich i dla nauczycieli.

Muzykoterapia 

Zajęcia wyciszające podczas, których wprowadzane są ćwiczenia (techniki) relaksacyjne. Elementem sprzyjającym wywołaniu u dzieci stanu relaksu jest cicha, spokojna muzyka.

Kolorowe twórczaki

w warsztatach plastycznych wykorzystujemy różnorodne techniki i materiały, które wyrabiają zdolności manualne i estetyczne dziecka. Zajęcia te stymulują oraz wzbogacają rozwój wyobraźni, wyrabiają pomysłowość oraz uczą spostrzegania i myślenia.

Gry i zabawy ruchowe

są bardzo ważne w rozwoju dziecka. Odpowiadają najbardziej im potrzebom , zainteresowaniom i rozwijają ogólna sprawność fizyczną. Wprowadzają radosny nastrój i dobre samopoczucie oraz dają dziecku możliwość zaspokojenia naturalnej potrzeby ruchu. Wyścigi czy gra w piłkę – dzieci kochają zabawy z rówieśnikami. To najlepsza kuracja na wzmocnienie tężyzny i odporności. Zabawy ruchowe są przygotowaniem dziecka do społecznego współdziałania w grupie, kształtują prawidłowe nawyki, dyscyplinę , a także pozytywne cechy charakteru.

Twórcza matematyka

dzieci poznają i utrwalają poznane pojęcia matematyczne poprzez zabawę, ruch i muzykę. Nauka poprzez zabawę wpływa pozytywnie na budowanie pewności siebie. Najmłodsi przekonują się, że matematyka jest wszędzie, a bogate i zarazem proste pomoce dydaktyczne ułatwiają im rozumienie pojęć

Zajęcia badawcze

warsztaty badawcze są kreatywne, dzięki czemu dzieci poszerzają swoją wiedzę, mogą pokonywać przeszkody i wypróbowywać nowe możliwości postępowania. Dzieci czerpią wiele radości z poszukiwań, eksperymentów i obserwacji. Jest to wspaniała zabawa dla dzieci, podczas której w ciekawy sposób zdobywają wiedzę i przeprowadzają doświadczenia. Realizacja programu zaspokaja dziecięce potrzeby oraz zachęca do myślenia, porównywania, opowiadania, uruchamia wyobraźnię…Otaczające dzieci przedmioty i substancje, z którymi mają do czynienia, nacodzień, kryją wiele tajemnic, które można i warto odkrywać.

Kolorowa Smakolandia

Jest to czas na brudzenie rączek, wąchanie świeżych ziół i przypraw, testowanie nowych smaków oraz opowiadanie o jedzonku. Zajęcia kończą się konsumowaniem wspólnie przygotowanych potraw, koktajli, jogurtów, sałatek owocowych i warzywnych oraz innych smakołyków.

Sensoplastyka

wpływa na stymulację wszystkich zmysłów: węchu, wzroku, słuchu, smaku. Plastyka sensoryczna to mnogość faktur, tekstur oraz cała paleta ekologicznych barw. Dzięki wprowadzeniu działań sensoplastycznych w pracy z dziećmi wpływamy na rozwój ich kreatywności oraz twórczego myślenia.

CELE I KORZYŚCI

– stymulując receptory wpływamy na ilość i rozwój połączeń nerwowych w mózgu,
– poznanie nowych form wyrazu i działań artystycznych,
– uwalnianie naturalnej ekspresji twórczej i czerpanie satysfakcji z kreatywnego działania,
– dziecko uczy się tworzenia, dotykania, wąchania i smakowania,
– zajęcia mają charakter dynamiczny: to eksperymenty, poznawanie procesu przemiany substancji, tworzenie kolorowej i pachnącej masy,
– zajęcia pozwalają na poznawanie świata, siebie i sposobów odbierania otoczenia.